Employer Branding

Is jouw bedrijf ook zo resultaat- en klantgericht als alle andere bedrijven? Een schrale troost, je bent dus niet alleen. Zoveel bedrijven bestempelen zichzelf onder termen als uniek, innovatief en duurzaam, echter is dit eerder de norm dan een uitzondering… Dus wat maakt jouw bedrijf dan wél zo uitzonderlijk tof om bij te werken? Daar gaan wij samen met jou achter komen!

Stap 1

Definiëren van het werkgeversmerk

Samen onderzoeken we wat jouw organisatie onderscheidt van anderen en waarom het aantrekkelijk is voor potentiële werknemers. Hierbij identificeren we de unieke aspecten van je bedrijfscultuur, waarden en werkomgeving én brengen we de belangrijkste en meest ‘triggerende’ arbeidsvoorwaarden in beeld.

Stap 2

Werknemers/doelgroep-analyse

Ben je niet alleen op zoek naar een IT’er, maar ook naar een logistiek medewerker? Heb je dan eigenlijk al eens stil gestaan bij de verschillen in hun behoeften, verwachtingen en voorkeuren als het gaat om werk? Dit zal je helpen bij het aanpassen van je employer branding boodschap aan de juiste kandidaten. Wij analyseren jouw doelgroep, zodat we precies weten waar we moeten zoeken.

Stap 3

Candidate experience

Candidate experience betekent simpelweg hoe sollicitanten zich voelen als ze bij een bedrijf solliciteren. Het gaat om alle stappen, vanaf het moment dat ze de eerste vacature zien tot het moment dat ze horen of ze zijn aangenomen. Als die ervaring positief is dan praten mensen graag over dat bedrijf. Zelfs als ze niet worden aangenomen, zullen ze er nog steeds goede dingen over zeggen. Behandel je sollicitanten dus goed en persoonlijk!

Stap 4

Interne betrokkenheid & communicatie

Zonder dat ze er zelf voor kiezen zijn je medewerkers toch echt de ambassadeurs van je merk. Daarnaast voelt iedereen zich graag gehoord en gezien. Het is dus van belang om actief bezig te zijn met de interne betrokkenheid, het welzijn en de ontwikkeling van de medewerkers. Alleen op deze manier moedig je ze bewust & onbewust aan om jouw merkwaarden uit te dragen.

Stap 5

Content & Copywriting

Er zit een dunne lijn tussen een professionele boodschap en formele, droge informatie. Copywriting is de kunst van zo’n professionele boodschap overbrengen in een lichtblauw jasje. Ofwel informeel professionalisme. Daarnaast is het van belang dat jouw content een ondersteuning vormt voor jouw werkgeversmerk. Samen zorgen we voor authentieke en aantrekkelijke video’s en teksten die potentiële kandidaten enthousiasmeren.

Zij gingen je voor

SocialFind is een enthousiaste club mensen met een frisse blik op recruitment. Zij hebben zich uitgebreid verdiept in onze Casino’s om de perfecte match te vinden. SocialFind denkt mee, adviseert en komt met initiatieven. We werken mét elkaar en leren ván elkaar. Naar volle tevredenheid. De communicatie typeert zich als informeel, open en eerlijk.

Susanne van Rijsewijk

HR Manager, Circus Gran Casino

"Voor de bouwvak zijn de vacatures ingevuld", zeiden ze vol overtuiging! En ja hoor, dat hebben ze waargemaakt! Sterker nog, 2 vacatures en 3 mensen aangenomen! Super fijne samenwerking, goede communicatie, snel schakelen en er echt bovenop zitten. Zo typeer ik de werkwijze van SocialFind! Echt toppers!

Leen van den Oord

HR Manager, JWM Metaalservice

ready to work together?

Neem contact met ons op voor de slimste deal van je leven